Orman yangınlarının çıkış nedeni o kadar basit ki!..
Yazının Giriş Tarihi: 27.06.2026 10:34
Yazının Güncellenme Tarihi: 27.06.2026 12:10
Avrupa’ya göre biz yüksek enflasyonla, kıtlıklarla, salgınlarla, darbelerle, terör örgütleriyle, finans baskılarıyla, ambargolarla, hainlerle, sokak eylemleri ve çetelerle mücadelede, doğal afetlerde Allah var ya, binlerce yıldır çok çok iyiyiz. Kavurucu sıcaklıklara dayanıklılığımızla da fark atıyoruz.
Soğuk hava kıtası olarak bilinen Avrupa bile Afrika sıcaklarından kavruluyor. Dün haber gündemlerinin ilk sıralarında idi. Fransa tarihinin en sıcak gününü ve gecesini yaşamış. Termometreler gündüz 44.3 dereceyi, gece ise 21.6 dereceyi göstermiş. Bu dereceler Avrupa için rekor olarak kayda geçmiş. Ülke genelinde gerekmedikçe sokağa çıkmama uyarısı yapılırken, okullarda eğitime ara verilmiş, tren seferleri iptal edilmiş.
Daha kuzeyde bulunan İngiltere’de de durum farklı değil. İngiltere Meteoroloji Ofisi Met Office İngiltere ve Galler’in büyük bölümünde bu hafta sıcaklıkların 37 dereceyi aşıp, 40 derecelere ulaşmasının mümkün olacağı uyarısında bulunmuş ve kırmızı alarm seviyesine geçmiş.
İtalya’da aşırı sıcaklar nedeniyle son 24 saatte 5 kişi hayatını kaybetmiş.
….. …..
Boşuna coğrafya kaderdir denmiyor, ülke olarak biz ekvatora yakınlığımızdan dolayı biraz daha sıcaklıklara dayanıklıyız sanırım. Çünkü geçen yıl bizim termometreler neredeyse 47-48 dereceleri bulmuştu. Bu sene öyle görülüyor ki durum daha vahim!
Meteoroloji şimdiden uyardı. Bu hafta hava sıcaklıkları artacak, termometreler yer yer 45 dereceleri gösterebilir, hatta önümüzdeki haftalarda 50 dereceyi bile görmemiz mümkün müş.
İnanmak istemiyoruz, komplo teorisi diyoruz ama bilimsel. Gezegenimiz hızla ısınıyor.
Demek ki iklim değişikliği küresel güçlerin ve bilim adamlarının çıkardığı kurgusal bir aldatmaca değilmiş.
Demek ki sera gazları, fosil yakıt kullanımı ve sanayi faaliyetleri gibi etkenlerin atmosferdeki ısıyı hapsederek küresel ısınmayı tetiklediği iddiaları doğru imiş. Bilim kurgu filmlerinde olduğu gibi insanoğlunun önümüzdeki 50-100 yıl sonra yer altında yaşam kurma olasılığı çok yüksek!..
EN BÜYÜK TEHLİKE ORMAN YANGINLARI
İklim değişikliğinin, ortaya çıkardığı en büyük tehlike kuşkusuz kuraklıkla beraber su ve yeşil alanlarımızın azalması.
Ve tabii ki orman yangınlarının artması.
Geçen yıl komşumuz Yunanistan başta olmak üzere Amerika, Kanada dahi neredeyse haftalarca orman yangınlarında büyük bir afet yaşadılar.
Maalesef biz de ülke olarak Marmara Bölgesi, Ege ve İç Anadolu’da peş peşe ya da eş zamanlı çıkan büyük orman yangınlarıyla günlerce, haftalarca boğuştuk. Ciğerlerimiz yandı.
Resmi verilere göre;
Geçen yıl çıkan 3 bin 224 orman yangınında toplam 81 bin 473 hektar alanımız yandı. Neredeyse bir Yalova kadar büyüklükte.
Bir önceki yıl ise 3 bin 797 yangın çıkmış, 27 bin 485 hektar orman küle dönmüştü. Çıkan yangın sayısı bir önceki yıla oranla az idi, ama yanan orman alanı geçen yıl bir öncekinin 3 katı büyüklüğünde idi.
Bu da gösteriyor ki, artan sıcaklıklarla beraber millet olarak daha ve daha ötesi dikkatli olmalıyız. Önlemlerimizi ona göre almalıyız. Alınacak ilk önlem bilinçlenme .
OKTAY YILMAZ İLGİLİ KURUMLARI BULUŞTURDU
İşte önceki gün başkanlığını Yıldırım Belediye Başkanı Oktay Yılmaz’ın yaptığı Marmara Belediyeler Birliği, Orman Bölge Müdürlüğü ile “Orman Yangınlarıyla Mücadele” konulu bir bilinçlendirme toplantısı gerçekleştirdi.
Barış Manço Kültür Merkezi’nde düzenlenen konferansa Yıldırım Belediyesi’nin kurtarma ekipleri ile, Orman Bölge Müdürlüğü, AFAD, itfaiye ve gönüllü ilk yardım kuruluşlarının temsilcileri katıldı.
Geçen yıl hatırlarsanız önce Gürsu ilçemizin o yemyeşil Katırlı dağlarında, ardından da Orhaneli ve Harmancık bölgemizin ormanlık alanında Bursa’nın son 50 yılının en büyük yangınlarını peş peşe yaşamıştık.
Konferansta Yıldırım Belediye Başkanı Oktay Yılmaz ile Gürsu Belediye Başkanı Mustafa Işık da vardı.
Orman Bölge Müdürü Erdal Şahan yaptığı konuşmada dedi ki:
“Geçen yıla kadar Bursa orman yangınlarında çok da tecrübesi olan bir ilimiz değildi. Ancak ülke olarak Çanakkale’den Kastamonu’ya kadar olan kuzey hattında çok ciddi yangınlar yaşadık. Tecrübe sahibi olduk. Bizim de artık alışkanlıklarımızı değiştirmemiz lazım. Yangınla mücadele, yangını söndürmek değildir, hiç çıkmamasını sağlamaktır”.
Kurumsal olarak aldıkları önlemleri anlattı. Ardından kürsüye gelen uzmanların anlattığını da tek tek dinledim, notlar aldım. Bursa’da geçen yıl çıkan 129 yangında toplam 483 bin 542 hektar alanımız yanmış. Bu yangınların çıkış nedenleri için geçen yıl başta terör, kundaklama olmak üzere pek çok iddialar atılmıştı. Doğal olarak “bir ara ben bile dış saldırı” kurgusuna kapılmıştım.
Önceki gün yetkililer çok şükür terör ve kundaklama olmadığını ama birinci sırada ihmal ve dikkatsizlik bulunduğunu ifade ettiler. Yani çok basit neden. Lakin sonuç yıkım. Piknik sonrası tam söndürülmeyen mangal ateşi ile sigara izmaritinin ve hasat zamanı ihmalkarsızlığın sonucu.
O yüzden dün itibariyle Bursa Valiliği ormanlık alanlara giriş ile tarlalarda ekin hasadı yapılırken anız yakımını 15 Ekim tarihine kadar yasakladı.
Yorum Ekle
Yorumlar (0)
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Cennet Yüzer Cankılıç
Orman yangınlarının çıkış nedeni o kadar basit ki!..
Avrupa’ya göre biz yüksek enflasyonla, kıtlıklarla, salgınlarla, darbelerle, terör örgütleriyle, finans baskılarıyla, ambargolarla, hainlerle, sokak eylemleri ve çetelerle mücadelede, doğal afetlerde Allah var ya, binlerce yıldır çok çok iyiyiz. Kavurucu sıcaklıklara dayanıklılığımızla da fark atıyoruz.
Soğuk hava kıtası olarak bilinen Avrupa bile Afrika sıcaklarından kavruluyor. Dün haber gündemlerinin ilk sıralarında idi. Fransa tarihinin en sıcak gününü ve gecesini yaşamış. Termometreler gündüz 44.3 dereceyi, gece ise 21.6 dereceyi göstermiş. Bu dereceler Avrupa için rekor olarak kayda geçmiş. Ülke genelinde gerekmedikçe sokağa çıkmama uyarısı yapılırken, okullarda eğitime ara verilmiş, tren seferleri iptal edilmiş.
Daha kuzeyde bulunan İngiltere’de de durum farklı değil. İngiltere Meteoroloji Ofisi Met Office İngiltere ve Galler’in büyük bölümünde bu hafta sıcaklıkların 37 dereceyi aşıp, 40 derecelere ulaşmasının mümkün olacağı uyarısında bulunmuş ve kırmızı alarm seviyesine geçmiş.
İtalya’da aşırı sıcaklar nedeniyle son 24 saatte 5 kişi hayatını kaybetmiş.
….. …..
Boşuna coğrafya kaderdir denmiyor, ülke olarak biz ekvatora yakınlığımızdan dolayı biraz daha sıcaklıklara dayanıklıyız sanırım. Çünkü geçen yıl bizim termometreler neredeyse 47-48 dereceleri bulmuştu. Bu sene öyle görülüyor ki durum daha vahim!
Meteoroloji şimdiden uyardı. Bu hafta hava sıcaklıkları artacak, termometreler yer yer 45 dereceleri gösterebilir, hatta önümüzdeki haftalarda 50 dereceyi bile görmemiz mümkün müş.
İnanmak istemiyoruz, komplo teorisi diyoruz ama bilimsel. Gezegenimiz hızla ısınıyor.
Demek ki iklim değişikliği küresel güçlerin ve bilim adamlarının çıkardığı kurgusal bir aldatmaca değilmiş.
Demek ki sera gazları, fosil yakıt kullanımı ve sanayi faaliyetleri gibi etkenlerin atmosferdeki ısıyı hapsederek küresel ısınmayı tetiklediği iddiaları doğru imiş. Bilim kurgu filmlerinde olduğu gibi insanoğlunun önümüzdeki 50-100 yıl sonra yer altında yaşam kurma olasılığı çok yüksek!..
EN BÜYÜK TEHLİKE ORMAN YANGINLARI
İklim değişikliğinin, ortaya çıkardığı en büyük tehlike kuşkusuz kuraklıkla beraber su ve yeşil alanlarımızın azalması.
Ve tabii ki orman yangınlarının artması.
Geçen yıl komşumuz Yunanistan başta olmak üzere Amerika, Kanada dahi neredeyse haftalarca orman yangınlarında büyük bir afet yaşadılar.
Maalesef biz de ülke olarak Marmara Bölgesi, Ege ve İç Anadolu’da peş peşe ya da eş zamanlı çıkan büyük orman yangınlarıyla günlerce, haftalarca boğuştuk. Ciğerlerimiz yandı.
Resmi verilere göre;
Geçen yıl çıkan 3 bin 224 orman yangınında toplam 81 bin 473 hektar alanımız yandı. Neredeyse bir Yalova kadar büyüklükte.
Bir önceki yıl ise 3 bin 797 yangın çıkmış, 27 bin 485 hektar orman küle dönmüştü. Çıkan yangın sayısı bir önceki yıla oranla az idi, ama yanan orman alanı geçen yıl bir öncekinin 3 katı büyüklüğünde idi.
Bu da gösteriyor ki, artan sıcaklıklarla beraber millet olarak daha ve daha ötesi dikkatli olmalıyız. Önlemlerimizi ona göre almalıyız. Alınacak ilk önlem bilinçlenme .
OKTAY YILMAZ İLGİLİ KURUMLARI BULUŞTURDU
İşte önceki gün başkanlığını Yıldırım Belediye Başkanı Oktay Yılmaz’ın yaptığı Marmara Belediyeler Birliği, Orman Bölge Müdürlüğü ile “Orman Yangınlarıyla Mücadele” konulu bir bilinçlendirme toplantısı gerçekleştirdi.
Barış Manço Kültür Merkezi’nde düzenlenen konferansa Yıldırım Belediyesi’nin kurtarma ekipleri ile, Orman Bölge Müdürlüğü, AFAD, itfaiye ve gönüllü ilk yardım kuruluşlarının temsilcileri katıldı.
Geçen yıl hatırlarsanız önce Gürsu ilçemizin o yemyeşil Katırlı dağlarında, ardından da Orhaneli ve Harmancık bölgemizin ormanlık alanında Bursa’nın son 50 yılının en büyük yangınlarını peş peşe yaşamıştık.
Konferansta Yıldırım Belediye Başkanı Oktay Yılmaz ile Gürsu Belediye Başkanı Mustafa Işık da vardı.
Orman Bölge Müdürü Erdal Şahan yaptığı konuşmada dedi ki:
“Geçen yıla kadar Bursa orman yangınlarında çok da tecrübesi olan bir ilimiz değildi. Ancak ülke olarak Çanakkale’den Kastamonu’ya kadar olan kuzey hattında çok ciddi yangınlar yaşadık. Tecrübe sahibi olduk. Bizim de artık alışkanlıklarımızı değiştirmemiz lazım. Yangınla mücadele, yangını söndürmek değildir, hiç çıkmamasını sağlamaktır”.
Kurumsal olarak aldıkları önlemleri anlattı. Ardından kürsüye gelen uzmanların anlattığını da tek tek dinledim, notlar aldım. Bursa’da geçen yıl çıkan 129 yangında toplam 483 bin 542 hektar alanımız yanmış. Bu yangınların çıkış nedenleri için geçen yıl başta terör, kundaklama olmak üzere pek çok iddialar atılmıştı. Doğal olarak “bir ara ben bile dış saldırı” kurgusuna kapılmıştım.
Önceki gün yetkililer çok şükür terör ve kundaklama olmadığını ama birinci sırada ihmal ve dikkatsizlik bulunduğunu ifade ettiler. Yani çok basit neden. Lakin sonuç yıkım. Piknik sonrası tam söndürülmeyen mangal ateşi ile sigara izmaritinin ve hasat zamanı ihmalkarsızlığın sonucu.
O yüzden dün itibariyle Bursa Valiliği ormanlık alanlara giriş ile tarlalarda ekin hasadı yapılırken anız yakımını 15 Ekim tarihine kadar yasakladı.